maandag 11 april 2011

Einde banen-zoektocht!

Oei... al weer véél en véél te lang geleden dat ik hier wat gepost heb. En er is de afgelopen tijd nog wel zoveel gebeurd!

Ten eerste heb ik mezelf de laatste maanden van 2010 afgevraagd welke kant ik nu op wou. Want die banenzoektocht... tja.... dat schoot dus echt niet op! Te hoog gekwalificeerd, alleen op zoek naar fulltimers, 'je bent een goede tweede'.... ik had het helemaal gehad. Het was dus tijd voor een nieuwe ronde 'soulsearching'. Dat heb ik dus gedaan.

Stap 1: lijstje maken van dingen die ik écht leuk vind om te doen
Stap 2: bedenken op welke manier ik daar invulling aan kan geven en ik daar ook een beetje mee kan verdienen

Het laatste deel van stap 2 vond ik ook belangrijk. Niet omdat ik heel veel meer geld wil hebben, maar omdat ik weer het gevoel wil hebben ook iets aan het gezin bij te dragen in financieel opzicht.

In de tussentijd hoorden steeds meer mensen over mijn foodblog en dan vooral over "de lekkere dingen die ik bak". Ik werd met name naar de met fondant versierde taarten gevraagd. En opeens had ik toen een 'pling' moment waarbij het idee ontstaan is om een eigen bedrijf te beginnen.

Natuurlijk heb ik eerst wel m'n huiswerk goed gedaan. Met andere woorden: uitgezocht wat er allemaal bij komt kijken als je een eigen bedrijf begint op dat gebied. En dat is best veel! Wat dat betreft snap ik best dat veel 'taartenbakkers' het bij een 'hobby' houden en niet de gang naar de Kamer van Koophandel maken. Maar ja, als ik iets doe, dan doe ik het goed! Dus alles officieel en netjes geregeld.

Sinds 15 maart is Custom Cake een feit. Op bestelling maak ik nu dus taarten en cupcakes, versierd met fondant, marsepein en/of icing. Echt reclame heb ik nog niet gemaakt, maar ik heb tot nu toe elke week al meerdere bestellingen gehad. Heel leuk! Via mond-tot-mond-reclame krijg ik nu m'n bestellingen binnen. Dat wordt nog wat als ik straks reclame begin te maken ;-).



PS: weet je wat ook leuk is aan het 'ondernemer zijn'? Dat je pasjes aan kunt vragen bij Makro, Hanos en Sligro! Op sommige punten voor m'n bedrijf handig, maar vooral privé ook erg leuk, hahahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten