maandag 14 juni 2010

De 'mystery' iris

Tuinieren vind ik hartstikke leuk. Ten minste... als ik er rustig de tijd voor heb. Helaas lukt het dus niet altijd om zoveel in de tuin bezig te zijn als ik zelf zou willen. Daar ben ik zelf natuurlijk helemaal schuldig aan, want eigenlijk moet ik vaker "nee" zeggen als ik weer eens gevraagd word om ergens mee te helpen. Maar ja, dat is natuurlijk ook weer gewoon leuk om te doen!

Af en toe word je beloond. Het is al meer dan 5 jaar geleden dat ik samen met mijn moeder naar een open dag ben geweest van Kwekerij Joosten en Indosuka (ik hoop dat ik de namen goed heb onthouden).... Joosten is bekend om de Hemerocallissen die ze kweken, maar ze kweken ook irissen. En ik heb toen op die dag 2 verschillende mooie stekken gekocht. De ene stek deed het hartstikke goed, maar ging maar niet bloeien. Vorig jaar voor het eerst en de mooie paars/witte bloemen vond ik een mooie beloning voor mijn geduld.

Maar het andere stekje... dat deed het niet zo goed. Regelmatig heb ik er met een schop in de hand bij gestaan om 'm dan maar uit de tuin te slopen. Gelukkig heb ik het telkens niet gedaan, want dit jaar ging het zielige stekje opeens toch bloeien! En hier is 'ie dan, tadaaaa:
Helaas is de eerste bloem gelijk een beetje verregend, maar er zitten nog een paar knoppen aan de tak, dus hopelijk kan ik nog een mooiere foto maken. En die foto zal ik niet met m'n iPhone maken, maar met het echte fototoestel! Want zeg nou zelf, is het geen plaatje deze iris? Geduld wordt dus toch beloond... en het maakt tuinieren ook erg leuk :-)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten