maandag 28 juni 2010

Communicatie is moeilijk...

Wat is dat toch af en toe?? Communiceren is moeilijk, dat weet iedereen. Maar soms...

Eigenlijk had ik al een hele tijd terug een afspraak voor de meiden bij de orthoptist moeten maken. Vanmorgen dacht ik er eindelijk weer eens aan op een normaal tijdstip, dus gelijk de telefoon maar gepakt om het afsprakenbureau van het ziekenhuis te bellen. Eerst hang je dan een hele tijd in de wacht (hoe kan het ook anders...). Eindelijk de betreffende dame aan de lijn. Het gesprekje ging zo:

Goedemorgen, ik wil graag voor mijn dochters een afspraak bij de orthoptist maken. "ja maar mevrouw, u moet met oogcentrum Zonnestraal bellen en niet met ons. Het zit nog wel hier in het ziekenhuis, maar wij maken de afspraken niet meer voor hen". Huh?? Sinds wanneer is dat dan afgesplitst? "Ja, al een hele tijd hoor". Oh.... en hoe had ik dat dan kunnen weten?? Ik heb er geen brief of zo over ontvangen. "Ja, dat heeft in de krant gestaan". Euhhmmm.... welke krant, wanneer... ik geef gelijk toe dat ik niet alles lees. "Nou ja, het heeft er in gestaan. U moet dit & dit nummer bellen.....". Okééé, dan ga ik dat maar doen dan. Prettige dag verder. "Tot ziens" (tuut-tuuut-tuuuut).

Zucht... Dan maar bellen met het oogcentrum. Eerst weer een hele tijd in de wacht gehangen, kreeg ik eindelijk de dame aan de lijn: hoort ze blijkbaar niets en gooit ze de hoorn weer op de haak. Aaaarrrrgggghhhh.... Waarschijnlijk is er iets mis met de telefooncentrale daar, want nu krijg ik alleen nog maar een in-gesprek-toon. Pfff..... vermoeiend, zo'n afspraak maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten