maandag 9 november 2009

LinkedIn

Voor wie het niet weet: LinkedIn is een sociaal netwerk, gericht op vakmensen. Een soort van zakelijke Hyves dus ;-). Via LinkedIn kun je profiteren van het (zakelijke) netwerk van bekenden, (ex-)collega's, enz. Tegenwoordig is het hebben van een LinkedIn-profiel heel handig als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een baan, of zakelijke kansen zoekt.

Nu had ik al wel een LinkedIn-profiel, maar die had ik al zo lang niet meer gebruikt dat ik niet eens meer m'n wachtwoord wist (en wachtwoorden vergeet ik zelden....). Maar sinds ik afgelopen woensdag die workshops en zo gevolgd heb, ben ik er van overtuigd dat het hoog tijd werd om m'n profiel op te poetsen. Ik wil immers weer actief aan de arbeidsmarkt deelnemen! Dit is het resultaat geworden (klik er op om 'm groot te zien):














Eigenlijk werkt LinkedIn vooral goed als je veel connecties hebt. Dus ik ben druk bezig om 'connecties' (bekenden, oudcollega's, enz.) uit te nodigen. Het verbaast me echt hoe weinig van mijn oudcollega's op LinkedIn te vinden zijn! De afgelopen paar jaar was ik zelf dan niet actief op de arbeidsmarkt, dus vandaar dat ik de noodzaak van een netjes ingevuld LinkedIn-profiel niet zo inzag. Maar als je wel beroepsmatig actief bent (en zeker in de zakelijke markt!), dan zou je toch vindbaar moeten zijn.

Maar ja... mijn profiel is nu netjes ingevuld en aardig wat uitnodigingen zijn verstuurd. Ik heb nu 11 connecties (en nog 10 uitnodingen uitstaan). Dus wie weet wat het me gaat brengen (zei ze hoopvol, hahaha). Enne... mocht je nog iemand weten die ik niet heb uitgenodigd: geef het gerust aan me door!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten