donderdag 26 november 2009

Helaas....

Vanmorgen belde Tessa (van MakingSense) mij op. Via mail had ze al laten weten dat de knoop was doorgehakt en dat ze iemand gekozen had voor het gratis traject. Vol verwachting klopte mijn hart! Maar helaas... De keuze was op iemand anders gevallen. Degene (van de laatste 3 op haar 'lijstje') die het financieel het hardst nodig had mag het traject gratis doorlopen.

Op zich heel erg begrijpelijk, maar ik baaaaaaaaaaaal! En ik gun het een ander natuurlijk best, vooral als ze het financieel moeilijk hebben. En heus, wij hebben financieel geen klagen, we redden ons goed. Ik moét niet gaan werken, maar ik zou het héél graag willen. Dat is een luxe positie, dat besef ik me goed.

Tessa bood nog wel aan dat ik het traject met korting bij haar mag volgen. Voor 'slechts' 400 euro. En dat is op zich een hele nette prijs voor een traject van 5 privé-sessies. Ware het niet dat we die 400 euro niet zomaar hebben liggen. Of beter gezegd: we hebben het geld wel. Maar.... sinds ik gestopt ben met werken, is ons inkomen gehalveerd en zijn onze 'vaste' uitgaven gestegen. We kunnen goed leven zonder verre reizen ;-). Maar de afgelopen jaren is onze spaarrekening regelmatig aangesproken. Er staat niet zoveel meer op.

Keuzes, keuzes * zucht *. De vaatwasser lijkt het te begeven. Nieuwe vaatwasser of zo'n loopbaantraject? Beiden?? Dan blijft er niet zoveel meer over voor onverwachte dingen. Als financiële veiligheidszoeker kan ik daar niet zo goed tegen, grijns. Mijn persoonlijke droom van zo'n mooie KitchenAid-keukenmachine zet ik nog maar even terug op de lange-termijn-planning... Een mens moet ook dromen hebben, hahahaha.

Poeh... moeilijk hoor! De komende dagen maar eens goed over nadenken en het er met Arjan over hebben. What to do, what to do.... Tips, ideeën en suggesties zijn welkom! Ondertussen ga ik er voor waken dat ik geen 'eeuwige-tweede-plek-syndroom' krijg. Ik ga maar niet nadenken over hoeveel keer het afgelopen jaar ik te horen heb gekregen dat ik een 'goede tweede' was of 'in de top 3' stond, dat helpt vast niet ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten