maandag 9 juli 2012

Buzz-Box *update*

Zó ken ik Buzzer weer! Vanmiddag heeft Willem Sodderland (de 'grote man' van Buzzer) een Buzzlog bericht geplaatst. En heel netjes werd dit ook gelijk op Facebook geplaatst. Zijn hele verhaal (mocht je dat willen lezen), vind je hier.

De samenvatting:
- ze hebben er keihard aan gewerkt om een mooie Lookz-box samen te stellen
- er waren helaas niet veel fabrikanten die zomaar iets beschikbaar wilden stellen
- bij het inpakken hadden ze zelf ook hun twijfels of mensen de waarde wel zouden zien
- de kosten voor het pakket zitten vrijwel compleet in het verpakken en het verzenden
- ze balen als een stekker dat ze zo'n inschattingsfout hebben gemaakt
- hun conclusie: het concept BuzzBox werkt niet, dus ze stoppen met de BuzzBox
- ontvangers (kopers) van de Lookz-box krijgen óf € 7,50 terug en mogen de producten houden, óf ze sturen het terug (op eigen kosten) en krijgen € 12,50 terug

Mijn conclusie: Buzzer is en blijft een integer bedrijf. Ook als ze (veel) negatieve feedback krijgen, doen ze daar iets mee. En ze zijn niet bang om toe te geven dat ze een fout hebben gemaakt.

Natuurlijk is hun financiële aanbod een soort afkoopsom. Een poging om de imago-schade te beperken. Het op deze manier 'afkopen' is hoogstwaarschijnlijk goedkoper dan een campagne om het imago weer op te poetsen en eventuele vertrekkende Buzzers te vervangen met nieuwe Buzzers. Maar dat maakt mij niet uit. Het is heel netjes dat ze het op deze manier oplossen en vooral dat ze het zo snel doen! Dat is iets waar heel veel bedrijven nog iets van kunnen leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten